ثبت نام | ورود
English
امروز شنبه 1403.2.1 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
ایمنی، بهداشت و محیط زیست

اخلاق محیط زیستی حلقه مفقوده رفع تهدیدات محیط زیستی جهان است
فریبا لاهوتی اشکوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار کرد: اخلاق محیط زیستی یک بحث تزیینی نیست که فقط در کلاس های درس دانشگاهی قابل ارایه باشد.

وی اظهار کرد: مبحث اخلاق در محیط زیست به سلامت انسان ها، گیاهان، حیوانات، حفظ منابع طبیعی و حرمت انسان برای داشتن زندگی سالم اشاره دارد.

مدیر کل حوزه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: رعایت اخلاق در قضاوت، انعکاس اخبار، نقادی و اصلاح امور از مقوله هایی است که این روزها سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دغدغه به آنها نگاه می کند و مشتاق است به بسط آنها بپردازد چرا که بدون پایبندی به اخلاق هر رشد و پیشرفتی در معرض خطر است.

وی تاکید کرد: رعایت اخلاق محیط زیستی موضوعی است که در کتاب مقدس ما برآن تاکید شده و حتی حدیث های فراوانی از ائمه نیز دراین مورد وجود دارد که ' شکستن شاخه درخت به منزله شکستن بال فرشتگان است' یکی از این احادیث است.

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: باید وضعیت محیط زیست در کشور و دنیا به طور واضح روشن و اطلاع رسانی شود و پس از آن مردم را به رعایت اخلاق محیط زیستی تشویق کرد، رسیدن به این هدف باید با همکاری جوامع بین المللی انجام شود.

لاهوتی ادامه داد: قطعا در چنین مواردی حرکت های انفرادی و تصمیم های فرد محور در دنیای امروز نتیجه بخش نخواهد بود ازاین رو در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست با رعایت مصالح ملی و قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی ایران از همکاری های بین المللی استقبال می کند.

وی به برگزاری نخستین نشست بین المللی اخلاق محیط زیستی در سازمان محیط زیست اشاره کرد و گفت:

دراین همایش که روز 15 شهریور ماه برگزار شد ، افراد برجسته علمی، دینی و دوستداران محیط زیست حضور داشتند و مباحث بسیار سازنده ای در مورد داشتن و رعایت اخلاق محیطی زیستی مطرح شد که قطعا ادامه این گونه نشست ها و همایش ها تاثیر بسزایی در شناساندن این مقوله دارد.

وی گفت: پیام این نشست از زبان متخصصان کشورها و ادیان مختلف این بود که مفاهیم اخلاق محیط زیستی به رغم تفاوت در فرهنگ ها و باورهای دینی میان انسان های سراسر دنیا مشترک است.

رییس دبیرخانه شورای عالی حفاظت محیط زیست اظهار کرد: تهدیدات محیط زیستی روزافزون در دنیا نشاندهنده این است که به موضوع محیط زیست و حفظ آن توجهی نمی شود و اگر در رفتارها، اخلاق محیط زیستی رعایت نشود، ممکن است مجبور به تحمل تاوان هایی بیشتر از سیل، زلزله، تغییر اقلیم و آب شدن کوه های یخ شویم.


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 47