ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.30 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مدیریت منابع آب

تکمیل طرح های عمرانی وزارت نیرو نیاز به 150 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.
به گزارش پورت پرس حمید چیت چیان صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل استانداری سمنان ضمن بیان اینکه وضعیت آب در کلانشهرهایی مانند "اصفهان، کرمان، تهران و شیراز" نامطمئن است اظهار داشت: با خنک تر شدن هوا و همکاری مردم، تابستان سخت امسال بدون قطعی آب سپری می شود.

وی از وجود 828 پروژه نیمه تمام در صنعت آب و برق در کشور خبر داد و گفت: تکمیل این طرح ها نیاز به 150 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

وزیرنیرو تصریح کرد: اعتبارات مصوب امسال این وزارتخانه قریب به چهار هزار میلیارد تومان است.

چیت چیان با اشاره به این مطلب که امسال با کاهش 30 درصدی آب پشت سدهای تهران نسبت به سال گذشته مواجه بودیم عنوان کرد: کاهش بارندگی موجب این امر شده است.

وی از کاهش 35 درصدی بارندگی در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این استان، خشک ترین استان کشور است.

وزیر نیرو با اشاره به آغاز ساخت سد فینسک به منظور تامین آب شهرستانهای سمنان و مهدیشهر با استفاده از فاینانس افزود: بزودی مطالعات سد چاشم نیز به پایان می رسد و مجوز احداث این سد نیز از معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری اخذ خواهد شد.

چیت چیان در خاتمه با تاکید بر اینکه طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بسیار مهم است خاطرنشان کرد: مطالعات این طرح در ابعاد مختلف انجام شده و بخاطر اجرای بخشی از این طرح در مناطق جنگلی و حساسیت های موجود این طرح به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده تا راهکارهای صحیح اجرایی با رعایت موارد زیست محیطی اجرا شود.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46