ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.30 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مقالات و آثار علمی

راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه؛ الحاقیه صنعت ساخت‌وساز ترجمه دکتر روانشادنیا و دکتر عباسیان منتشر شد
الحاقیه صنعت ساخت‌وساز

کتاب «الحاقیه صنعت ساخت‌وساز راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه» که از سوی دکتر مهدی روانشادنیا، دانشیار و عضو هیات علمی واحد علوم و تحقیقات و دکتر حمیدرضا عباسیان جهرمی، استادیار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ترجمه شده بود به همت انتشارات فدک ایساتیس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر مهدی روانشادنیا درباره این کتاب گفت: علم مدیریت پروژه یکی از کاربردی‌ترین علوم مورد توجه رشته مهندسی و مدیریت ساخت است که نهادهای مختلفی مثل انجمن بین المللی مدیریت پروژه، موسسه مدیریت پروژه و انجمن‌های مدیریت پروژه بسیاری از کشور‌ها در سال‌های گذشته به توسعه استانداردهای حرفه‌ای این علم مهارتی پرداخته‌اند.

مدیر گروه مدیریت ساخت و حمل و نقل واحد علوم و تحقیقات افزود: از آنجا که بخش بزرگی از تولید ناخالص داخلی دنیا از ارزش افزوده پروژه‌ها و به ویژه پروژه‌های ساخت حاصل می‌شود، مدیریت مناسب این پروژه‌های می‌تواند به ارتقا بهره وری ملی کمک کند. آخرین نسخه پیکره دانش مدیریت پروژه یا استاندارد PMBOK که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، مدیریت پروژه را در ده حوزه دانشی طبقه بندی می‌کند.

روانشادنیا در مورد ویژگی‌های این کتاب گفت: اگرچه استاندارد پایه این الحاقیه مربوط به نسخه قبلی است، با توجه به اینکه این الحاقیه تنها ویرایش مربوط به صنعت ساخت و ساز است، اقدام به ترجمه و انتشار آن نمودیم. در این الحاقیه، با توجه به ویژگیهای خاص پروژه‌های عمرانی، حوزه‌های مدیریت ایمنی پروژه، مدیریت محیط زیست پروژه و مدیریت ادعای پروژه مد نظر قرار گرفته‌اند. به مانند سایر استانداردهای PMI طبقه بندی فرایند‌ها مبتنی بر ورودی‌ها، خروجی‌ها و ابزار‌ها و تکنیک‌ها است. به عنوان نمونه، فصل ۱۶، در قالب فرایندهای شناسایی ادعا، کمی سازی ادعا، جلوگیری از ادعا و توافق یا حل ادعا مطرح شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به کتابفروشی‌های معتبر یا سایت انتشارات فدک ایساتیس مراجعه کنند.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46