ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فعالیت های حرفه ای

سمینار چالش ها و فرصت های نظام فنی و اجرائی کشور درمرحله تصویب

سمینار چالش ها و فرصت های نظام فنی و اجرائی کشور درمرحله تصویب

سمینار آموزشی یک روزه چالش ها و فرصت های نظام فنی و اجرائی کشور در مرحله تصویب طرحهای عمرانی  روز پنج شنبه 31 تیر ماه در محل انجمن انبوه سازان استان تهران برگزار شد. در این سمینار که  تعدادی از اعضائ انجمن حضور داشتند دکتر روانشادنیا استاد دانشگاه به تشریح  چالش ها و فرصت های نظام فنی و اجرایی کشور پرداخت.  

در این سمینار دکتر روانشادنیا به تعریف چشم انداز بلند مدت و کوتاه مدت در کشور و برخی از کشورهای همسایه و ارتباط آن با تعریف و اجرای طرح های عمرانی پرداخت و تأکید کرد که یک طرح عمرانی در زیر ساخت های کشور می بایست حتماً با برنامه ها و چشم انداز کوتاه مدت و بلند مدت کشور همخوانی داشته باشد. روانشاد نیا در ادامه در خصوص مشکلات پیش روی نظام فنی و اجرائی و تاریخچه آن و همچنین  نظام های موجود دیگر در کشور توضیحاتی ارائه دادند . وی همچنین در ادامه سمینار به معرفی دقیق شرایط پروژه عمرانی و مراحل تولید آن در کشور پرداخت و به بررسی برخی طرح های عمرانی در سال های قبل و میزان بودجه اختصاص یافته به آن در سال های متمادی و تحلیل اجمالی در مورد مشکلات و موانع پیش روی طرح های عمرانی و دلایل طولانی شدن آن پرداخت . از دیگر موضوعات مطروح شده در این سمینار بررسی عدم مشارکت مالی مردم در طرحهای عمرانی و نبود بستر مناسب در این زمینه بود .

روانشاد نیا در پایان با اشاره به اهمیت توجه به اجرای پروژه ها در قالب p.p.p  ( همکاری بخش خصوصی و دولتی )، راه حل برون رفت از معضل طرحهای نیمه تمام کشور را در شرایط فعلی توجه به موضوع عنوان کرد

.


آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 49