ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.31 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مدیریت منابع آب

سرانه مصرف آب مردم تهران دو برابر سرانه برلین و توکیو
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه سرانه مصرف آب شهروندان تهران بالاتر از حد استاندارد و 80 تا 90 لیتر بیشتر از شهرهای توکیو و برلین است گفت: این رقم در حال حاضر 220 لیتر است که باید به 130 لیتر کاهش یابد.
علیرضا نوذری پور با اشاره به اینکه هدف ما این است که میزان مصرف آب شهروندان تهرانی با فرهنگ سازی و استفاده از ابزارهای کاهنده به ١٣٠ لیتر برسد، افزود: سرانه مصرف آب در شهر توکیو و برلین که بارندگی مناسبی هم دارند ١١٠ لیتر در شبانه روز است در حالی که با بارش نامناسب در ایران سرانه مصرف آب شهروندان تهرانی در شبانه روز بیش از ٢٢٠ لیتر است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، وی با تاکید بر اینکه مصرف آب شهروندان تهرانی بالاتر از بسیاری از شهرهای بزرگ دنیاست اضافه کرد: میزان بارش در تهران حدود ٣٢٥ میلی متر است و این آمار نشان می دهد که مردم باید دقت بیش تری در مصرف آب از خود نشان دهند.
نوذری پور گفت: بارندگی های نامناسب در زمستان امسال نشان می دهد که اگر بارندگی ها در فصل بهار نیز مناسب نباشد در تابستان ٩٥ با محدودیت منابع آب مواجه خواهیم شد.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین از فرونشست زمین در اغلب دشت های استان تهران خبر داد و گفت: سالانه دشت های استان تهران ٣٦ سانتی متر فرونشست دارد که علت آن بهره برداری بی رویه از منابع آبی زیرزمینی است.



آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 46