ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
مدیریت منابع آب

مرگ 10 تالاب مهم در استان فارس
سلامت نیوز: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با تاکید بر این که احیاء دریاچه های بختگان، طشک، پریشان، ارژن و مهارلو در استان فارس از فورریت ویژه ای برخوردار است، گفت: بخش اعظمی از اعتبار ویژه برای تالاب های فارس در لایحه بودجه باید به مدیریت منابع آب حوزه اختصاص یابد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی در گفت‌وگو با میزان،با اشاره به این که 10 تالاب طبیعی مهم در استان فارس خشک شده اند ، اظهار کرد: تمام این تالاب ها برای ما از اولویت برخوردار هستند، اما دریاچه بختگان، طشک، پریشان، ارژن و مهارلو از جمله دریاچه هایی هستند که باید به فوریت به آنها رسیدگی کرد.


وی با بیان این که برای تمام تالاب های در معرض خطر برنامه داریم، تشریح کرد: برای تالاب ارژن کار مطالعاتی علمی و گسترده ای انجام شده است که در صورت تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی به طور قطع این تالاب را با همان آب بارانی که در فصل خود روان می شود احیاء کنیم.

مدیر کل محیط زیست فارس افزود: در خصوص دریاچه بختگان نیز تمام سازمان های مرتبط از جمله سازمان آب و برق باید کمک کنند تا بتوانیم کنتور هوشمند را برای چاه های این منطقه نصب کنیم.

ابراهیمی کارنامی با بیان این که خوشبختانه امسال برای نخستین بار ردیف اعتباری به نام علاج بخش تالاب های فارس در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از این اعتبار باید به مدیریت منابع آب حوزه اختصاص یابد.

مدیر کل محیط زیست فارس با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در خصوص صرفه جویی در منابع آبی، گفت: نجات تالاب های خشکیده، اقدامی نیست که تنها در توان حوزه محیط زیست باشد باید این انتظار را از تمام دست اندرکاران و ذی نفعان داشت.


وی با تاکید بر این که آموزش، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، نظارت و اعمال قانون همه باید در کنار یکدیگر باشد تا بتوان در احیاء و نگاهداشت ذخایر آب موفق بود، عنوان کرد: مدیریت مولفه های اجرایی مباحثی چون مدیریت آب، برداشت صحیح و بهینه، جایگزینی کشت، تغییر الگوی آبیاری و غیره در دست بهره برداران و کشاورزان حاشیه تالاب از سرشاخه ها تا خود بستر تالاب ها و دریاچه ها است.

ابراهیمی کارنامی با بیان این که نظارت ها باید به صورت دقیق تری انجام شود، عنوان کرد: باید فعالیت تمام دستگاه ها تحت عنوان کارگروهی به نام نجات بخش تالاب های فارس همسو سازی شود و همه دستگاه ها برنامه های خود را برای مصرف و مدیریت بهینه فارس ارائه دهند.

آرشيو مطالب...


Copyright 2012
تعداد کاربران: 48