ثبت نام | ورود
English
امروز جمعه 1403.1.10 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
رتبه بندی ریسک کشورها برای گردشگران

سایت Travel Risk Map در این رتبه‌­بندی، 18 کشور را به عنوان کم­‌خطر­ترین و امن­ ترین کشورهای جهان معرفی می کند. این 18 کشور عبارتند از:

  1. آندورا
  2. کیپ وردا
  3. دانمارک
  4. فنلاند
  5. گرینلند
  6. ایسلند
  7. کریباتی
  8. لوکزامبورگ
  9. جزایر مارشال
  10. میکرونزی
  11. نائورو
  12. نروژ
  13. پالاو
  14. سیشل
  15. اسلوانی
  16. سوییس
  17. جزایر تورکس و کایکوس
  18. تووالو

در این کشورها، آمار جرم و جنایت به شدت پایین است. خشونت سیاسی یا شورش­‌های اجتماعی تقریبا وجود ندارد و شاهد درگیری­ های قومی و قبیله‌ای نیستیم. خدمات امنیتی و اورژانسی قوی هستند و سرویس حمل و نقل پیشرفته است. گردشگران به راحتی به نقاط مختلف کشور دسترسی دارند، در سفر به این نقاط امنیت دارند و اختلال در این سیستم­ ها به ندرت رخ می­دهد. 

کشورهایی با میزان خطر اندک

اکثر کشورهای اروپایی، آمریکا، استرالیا، نیوزلند و کانادا جزء کشورهای با میزان خطر اندک هستند. تنها کشور اروپایی مستثنی از این قاعده، اوکراین است. بسیاری از کشورهای آسیایی و خاورمیانه مانند اردن، عمان، سنگاپور، ژاپن، چین، کره جنوبی، ویتنام، مالزی و برونی نیز جز کشورهای با میزان خطر اندک به حساب می‌­آیند.

کشورهایی مثل پاکستان، سوریه، عراق و یمن در خاورمیانه جزء کشورهای پرخطر هستند. در آفریقا، لیبی، مالی، سومالی، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی پرخطر به حساب می‌­آیند. کشورهای پرخطر در قاره آمریکا هم ال سالوادور، هاییتی، هندوراس و ونزوئلا هستند. البته که برخی از کشورها در بیش از یک دسته‌بندی جای می­‌گیرند چرا که نقاطی از آنها امن­‌تر از سایر بخش‌های آن کشور است.

رتبه ایران در این دسته‌بندی

ایران نیز جزو کشورهایی است که در رتبه‌بندی این سایت قرار دارد. همراه با کشورهایی مانند بحرین، برزیل، هند، اندونزی، قزاقستان، روسیه، ترکیه، و تونس، ایران در لیست کشورهایی با میزان خطر متوسط قرار دارد. البته باید توجه داشت که علاوه بر تمام عوامل درونی کشور که در رتبه نهایی تاثیر دارند، عوامل بیرونی نیز می­توانند موثر باشند. کشورها در قیاس با یکدیگر به جایگاهی در این لیست می­رسند. در نتیجه، ممکن است جایگاه یک کشور تنها به دلیل بهبود وضعیت کشورهای هم­ رتبه‌­اش بدتر شود.

در نهایت، با وجود اینکه کارشناسان می­‌کوشند تا در این رتبه‌بندی نهایت دقت را به کار ببرند، اما اطلاع از وضعیت داخلی کشورها کار ساده‌­ای نیست. پس اگر قصد سفر به هر یک از کشورهای مطرح شده در لیست را دارید، حتما این نکته را در نظر بگیرید. رتبه­ بندی­‌های این چنینی به شما این امکان را می‌­دهند که در سفر به برخی مقاصد، جانب احتیاط را رعایت و از حادثه‌های احتمالی اجتناب کنید. بنابراین، در کنار توجه به نتایج این رتبه‌بندی، حتما از منابع معتبر دیگر نیز استفاده کنید.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49