ثبت نام | ورود
English
امروز پنج شنبه 1403.1.9 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فهرست تازه Consumer Reports این خودروها را به خریداران پیشنهاد کرده
نشریه Consumer Reports، یکی از معتبرترین ناظران محصولات مصرفی در آمریکا، دیگر خرید تویوتا کمری را به مصرف‌کنندگان آمریکایی پیشنهاد نمی‌کند. Consumer Reports 8 میلیون مشترک دارد و آنچه منتشر می‌کند برای خودروسازانی که سودای جدا شدن از رقبا و ایستادن بر قله بازار را دارند اهمیتی حیاتی دارد.
جایزه این نشریه به بهترین خودروها در واقع این است که آنها را به خوانندگان پرتعدادش پیشنهاد می‌کند. بر خلاف سال‌های گذشته تازه‌ترین گزارش این نشریه هیچ شوقی در سازندگان تویوتا کمری برنمی‌انگیزد، خودرویی که نزدیک به یک دهه محبوب‌ترین در آمریکا بوده و حالا این نشریه می‌گوید هنگام تصادف چندان قابل اعتماد نیست، آن‌هم درست در میانه نبردی سخت با رقبایی سختکوش و قدرتمند که هیچ اشتباهی را بی‌پاسخ نمی‌گذارند. دو رقیب مستقیم کمری، یعنی هوندا آکورد و فورد فیوژن از این آزمون سربلند بیرون آمده‌اند. اگرچه لری دومینیک، نایب ريیس وب‌سایت تحلیلگر Truecar.com می‌گوید انتشار این فهرست تازه تاثیر منفی چندانی بر فروش کمری نخواهد گذاشت. آمار البته چندان به سود کمری نیست: طی 9 ماه نخست سال جاری فروش کمری تنها 3/1 درصد رشد داشته و فروش هوندا آکورد 14 درصد.
Consumer Reports علاوه بر کمری 3 خودروی دیگر را هم از فهرست خود حذف کرده: تویوتا RAV4، تویوتا پریوس V و آئودی A4، چرا که هر 4 خودرو در آخرین آزمون‌های تصادف اداره ملی امنیت حمل‌ونقل آمریکا نمرات پایینی کسب کردند. گزارش این نشریه ضربه‌ای هم به فورد وارد کرده است. Consumer Reports با اتکا به نظرسنجی سالانه‌اش از مجموع 34 مدل خودروی فورد و لینکلن (شاخه لوکس فورد) دو سوم آنها را «بسیار بدتر از میانگین» توصیف کرده است. جیک فیشر، از مدیران این نشریه می‌گوید: سیستم نمایش الکترونیکی و انتقال نیروی این خودروها اعتبار فورد را از نظر صاحبان آنها پایین آورده است، درحالی‌که «2 سال پیش فورد در رتبه‌های بالا با ژاپنی‌ها رقابت می‌کرد». خودروساز آمریکایی در فهرست تازه در میان 28 برند مورد بررسی در رده 27 و تنها بالاتر از مینی ایستاده است. فورد در بیانیه‌ای که پس از این نزول فاحش صادر کرد، تاکید کرد: «به نظرات مصرف‌کنندگانمان گوش می‌دهیم و همچنان به ارائه بهترین کیفیت در تمامی خودروهای جدید خود متعهدیم.»
با این وصف بهترین خودروی این فهرست همچنان ساخت شركت تویوتا است. لکسوس در رتبه اول و دیگر خودروسازان در رتبه‌های بعدی هستند.
اینکه Consumer Reports کمری را دیگر پیشنهاد نمی‌کند عجیب به نظر می‌رسد، چون این خودرو که امسال هم پرفروش‌ترین خودرو در آمریکا بوده، مدت‌ها است که مورد علاقه خوانندگان و نویسندگان این نشریه بود. تویوتا کمری‌های آمریکایی‌اش را در دو کارخانه‌اش در ایالات کنتاکی و ایندیا تولید می‌کند که مجموعا 13 هزار کارگر دارند. آقای فیشر روز دوشنبه در جلسه‌ای با حضور انجمن خبری خودروسازان دیترویت گفت که کارشناسان این نشریه از این به بعد هیچ یک از خودروهایی را که در آزمون‌های تصادف اداره ملی امنیت حمل‌ونقل آمریکا مردود می‌شوند، تحسین نمی‌کنند؛ بنابراین به خوانندگان هم پیشنهاد نمی‌کنند. او برای اولین بار از سیاست‌های ارزیابی Consumer Reports هم پرده برداشت و گفت که مقاومت خودروها در برابر برخی انواع خاص تصادف، توانایی بدنه در جذب نیرو هنگام برخوردهای شدید و دفاع آنها از سرنشین در برابر نیروی وارده ناشی از تصادف معیارهای اصلی این نشریه در امتیازدهی به خودروها است. مارک شیرمر، سخنگوی فورد که در این جلسه هم حضور داشت ادعا کرد فورد قدم‌های مثبتی برای افزایش کیفیت برداشته و شاهد این ادعا را هم گزارشی از همین نشریه گرفت که طبق آن تنها 10 درصد صاحبان خودروی شاسی‌بلند فورد اکسپلورر از برخی نقص‌های این خودرو گله کرده‌اند، در حالی که این نسبت در سال 2011 دو برابر و در حدود 20‌درصد بوده است و البته آقای فیشر به صراحت پاسخ داد که همین شکایت 10 درصدی هم «به طرز مضحکی بالا است» و درصد شکایات در میان سایر برندها به طور میانگین 3 درصد است.
تویوتا واکنش سریعی به خروج کمری از این فهرست نشان نداده، اگرچه در بیانیه‌ای خبر داده که «برای افزایش کیفیت و ایمنی خودروها به هنگام تصادف در جست‌وجوی رشته‌ای از راه‌حل‌ها است». آقای فیشر می‌گوید خودروساز ژاپنی قصد دارد در ماه دسامبر کمری را دوباره امتحان کند و این درخواست را رسما اعلام کرده و ‌همزمان در حال اعمال تغییراتی در مهندسی این خودرو است. سخنگوی آئودی هم اعلام کرد مهندسان برند آلمانی نتایج آزمون A4 را دریافت کرده‌اند و در تلاش‌اند تا بتوانند در آینده‌ای نزدیک اصلاحاتی را اعمال کنند و کیفیت خودروها را بهبود بخشند.

فهرست تازه Consumer Reports این خودروها را به خریداران پیشنهاد کرده است:
1. لکسوس ES
2. آئودی A6
3. بی‌ام‌و X1
4. اینفینیتی G37
5. پورشه باکستر
6. لکسوس RX
7. سوبارو لگاسی
8. مرسدس کوپه کلاس E
9. هوندا فیت
10. تویوتا تاندرا

نقل از دنیای اقتصاد

آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 48