ثبت نام | ورود
English
امروز سه شنبه 1402.12.29 Iranian Construction Engineering and Management
صفحه اصلی
فاز اول مسکن مهر شهر تهران

فاز اول ساخت مسکن مهر در شهر تهران با ساخت 10 هزار واحد در محله های تهرانپارس و تهرانسر کلید خورد و انبوه سازان این واحدها از سوی دولت انتخاب شده‌اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ساخت مسکن مهر در تهران به منظور تامین مسکن اقشار متوسط جامعه و افرادی که تمایل دارند تا در شهر تهران سکونت داشته باشند، کلید خورد.

در این طرح، مسکن با کیفیت مناسب و در داخل شهر تهران ساخته می شود بنابراین قیمت واحدها به نسبت مسکن مهر در شهرهای جدید و یا شهرهای دیگر، بالاتر است و مربوط به قشر خاصی از جامعه می شود که توان خرید مسکن در شهر تهران را دارند.

اجرای این پروژه به زودی از محله های تهرانپارس و تهرانسر آغاز می شود و در فاز اول 10 هزار واحد مسکونی در این محله ها از سوی انبوه سازان ساخته خواهد شد که می تواند نیاز عمده به مسکن را در شهر تهران برطرف کند.

مساحت زمینی که در تهرانسر در نظرگرفته شده 70 هکتار و در تهرانپارس حدود 6 هکتار است. در حال حاضر فراخوانی برای ساخت این واحدها داده شده است و مسکن و شهرسازی استان تهران اعلام آمادگی کرده که با پیمانکاران سطح یک و ارشد برای ساخت مسکن مهر در شهر تهران همکاری کند و به نظر می رسد که انبوه سازان این پروژه انتخاب شده اند.

مسکن مهر تهرانی ها قرار است در 70 هزار واحد و در نقاط مختلف تهران ساخته شود و به دلیل اینکه قیمت زمین و ساخت وساز در شهر تهران قیمت بیشتری از شهرهای دیگر دارد؛ بنابراین قیمت این واحدها هم افزایش پیدا می کند اما فعلا در فاز اول ساخت 10 هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد.

تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای مسکن مهر در شهر تهران 25 میلیون تومان وام صنعتی سازی است که با توجه به قیمت بالای این واحدها احتمال افزایش تسهیلات وجود دارد و وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر مشغول بررسی قیمت تسهیلات این واحدها است.

علاوه بر محله های تهرانپارس و تهرانسر، این واحدها در شهر جدید پردیس و چیتگر هم ساخته خواهد شد تا بتواند قیمت مسکن در شهر تهران را تحت تاثیر قرارداده و کنترل کند.

ساخت مسکن مهر در تهران برای کاهش قیمت

در این رابطه احمد اصغری مهر آبادی در گفتگو با مهر، اظهار داشت: این واحدها نسبت به واحدهای همجوار خود قیمت کمتری دارند و دولت هم قصد دارد به این وسیله قیمت مسکن را در تهران کاهش دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه آنهایی که توانمند هستند می توانند این واحدها را تهیه کنند، بیان کرد: تولید مسکن در شهر تهران علاوه بر اینکه نیاز به مسکن را تامین می کند سهم زیادی هم بر اشتغالزایی دارد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: زمین هایی که برای مسکن مهر تهرانی ها در نظرگرفته شده دولتی است به همین جهت قیمت کمتری از واحدهای همجوار خود دارند.

وی با اشاره به ساخت مسکن مهر 99 ساله در کشور، گفت: تا سال گذشته ساخت مسکن مهر تهران در شهرهای جدید پردیس و پرند و یا در اندیشه و هشتگرد انجام می شد و دولت قصد نداشت که کلانشهرها را از این بزرگ تر کند اما امسال برای اثر‌گذاری بر قیمت مسکن این تصمیم گرفته شد.



آرشيو اخبار سايت...
Copyright 2012
تعداد کاربران: 49